Meer weten

Te mooi om (niet) waar te zijn

Klantgericht organisatieontwerp voor social profit

Te mooi om (niet) waar te zijn - Tom Vandooren In dit boek probeert auteur Tom Vandooren om bij te dragen aan iets waar veel socialprofitorganisaties de juiste genen voor hebben: het graag zien van de klant en dit consequent tonen. Met dit boek schaart hij zich niet tegen maar net naast hen in het zoeken naar manieren om terug de held van onze klanten te worden.
Want hoe doen we dat, die klant centraal stellen? Gaat het om snel en foutloos werken? Is maatwerk de sleutel? Of moeten we de gevoelens van de klant bespelen?
Dit boek verkent wat klantgerichtheid kan betekenen in zorg, welzijn, bestuur, onderwijs, … en welke strategieën er zijn om (steeds) waardevol(ler) te zijn voor klanten.
Via een systematische zoektocht door het complexe systeem dat elke organisatie is, gaat de auteur vervolgens op zoek naar manieren waarop klantgerichtheid vorm kan krijgen in het organisatieontwerp.

Meer info / bestellen
www.temooiomnietwaartezijn.be


Tante Mariette en haar fiets

Communicatie voor overheid en social profit

Tante Mariette en haar fiets - Goubin Eric 1977. Tante Mariette is als krasse, oudere dame al jarenlang actief in het verenigingsleven van haar kleine Vlaamse gemeente. Op haar fiets gaat ze van huis tot huis, op bezoek bij mensen die ze door en door kent. Ze maakt een babbeltje, ze overhandigt een zelfgemaakte folder, ze brengt een begeesterende uitnodiging. En de mensen komen naar de activiteiten.
Vandaag. Communicatieboodschappen bereiken hun bestemmelingen nog zelden per fiets. Niet alleen omdat overheid en socialprofitsector heel erg geprofessionaliseerd zijn. Maar vooral omdat het communicatieklimaat en -landschap radicaal veranderd zijn ... en volop in ontwikkeling blijven.
En toch: je doelgroepen kennen en je communicatie daarop afstemmen is nog altijd even cruciaal als pakweg 40 jaar geleden.
"Tante Mariette en haar fiets" beschrijft wat nodig is om op een doordachte, eigentijdse en persoonlijke manier het communicatieve succes van tante Mariette te evenaren. Gelardeerd met praktijkverhalen, checklists en handige tips.

Meer info / bestellen